top of page
fb_თემატური პროგრამა_ნოემ-დეკ.jpg

თემატური პროგრამა: რაც დავიწყებით არ იბინდება

ნოემბერი - დეკემბერი, 2023

 

დოკას კინოკლუბის ნოემბრისა და დეკემბრის თემატური პროგრამა სახელწოდებით ‘რაც დავიწყებით არ იბინდება’ წარმოგიდგენთ ფილმებს, რომელთაც აერთიანებთ ცნობისმოყვარეობა წარსულის კვლევის, გადააზრებისა და გადაფიქრებისა, რაც შესაძლებელს ხდის დროის პერსპექტივიდან ისტორიულ მოვლენებს სხვაგვარად შევხედოთ.

 

პროგრამა სათაურს ფოტოგრაფ ნიკო კალანდაძის ფოტოარქივიდან სესხულობს. შერჩეული ფილმების უმეტესობა საარქივო თუ ნაპოვნი მასალითაა შექმნილი და წარსულისკენ მიმართავს მზერას, რათა უფრო ნათელი მომავლის წარმოდგენა შესაძლებელი გახდეს.

 

მაშინ, როცა ტურბულენტური უახლესი ისტორია ინტენსიური მედია დაფარვითა და ომების ლაივსთრიმინგით გვტვირთავს ინფორმაციით, თუმცა გვცლის შინაარსისგან - ჩვენ იმედის თვალით ვუყურებთ საარქივო გამოსახულებას, რომელმაც შესაძლოა შემოგვინახა გაკვეთილები.

ეკა წოწორია

ქეთო ყიფიანი

Curated Program: History Revisted

November - December, 2023

The thematic program for November and December at DOCA Film Club titled 'History Revisited,' presents films that blend the curiosity of research, thinking, and rethinking, allowing us to examine historical events from a different perspective.

 

The majority of the selected films are crafted from archival or found footage, offering a glimpse into the past and inspiring a vision for a brighter future.

 

While recent turbulent history with its intense media coverage and livestreaming of wars inundates us with information, yet deprives us of content, sense and meaning, we turn our hopeful gaze to archival footage, which may hold valuable lessons for us.

 

Eka Tsotsoria

Keto Kipiani

06.11.2023   19:00

Screen Shot 2023-10-23 at 4.15.19 PM.jpg

“ავტოპორტრეტი ზღვარზე” იდენტობითა და საზღვრებით შეპყრობილობაზეა. აფხაზეთის ომის დროს დაკეტილი სახლის კარის გაღების შემდეგ, იქ დაგუბებული მტკივნეული და პირადი ამბები გამოხატვის გზას პოულობს და თხრობის ექსპერიმენტულ ფორმას იძენს.

“ავტოპორტრეტი ზღვარზე” პირადი და საჯარო საარქივო მასალებითა და აფხაზეთში გადაღებული კადრებით, ქართულ-აფხაზური რთული ურთიერთობების პერსონალურ განზომილებაზე ჰყვება.

ფილმის პრემიერა შედგა Visions du Réel-ზე შვეცარიაში, სადაც მთავარი პრიზი მოიპოვა.

სპეციალური სტუმარი: ფილმის რეჟისორი ანნა ძიაპშიპა

An abandoned house opens the door to revisit the past by bringing to life a unique, nearly destroyed image archive from the unrecognised territory on the border of the Black Sea: Abkhazia. A place normally inaccessible for Georgians because of the ethnic conflict that happened between Georgia and Abkhazia back in 1993. Combining voice, archive, and recent footage, the film examines a lost and split identity stuck between the margins. The audio-visual fragments of this archive are intricately woven together to create a personal and political biography that recalls the complicated and controversial historical past of Georgian-Abkhaz relationships.

Special guest: filmmaker Anna Dziapshipa

20.11.2023   19:00

Screen Shot 2023-10-23 at 4.19.55 PM.jpg

სამხედრო ვერტმფრენების თერმული კამერები ღამით მოძრავი თბილი სხეულების ეჭვისაღმძრავ მოძრაობას აკვირდება. ავღანეთში, ერაყსა და სირიაში დისლოცირებული ამერიკელი და ფრანგი ჯარისკაცების სამსახურებრივი ვიდეოჩანაწერები ფილმის მასალად იქცევა.

თვალი მტკიცებულებების შეგროვებითაა დაკავებული, ხოლო კამერა, რომელიც იღებს, თანადროულად არის აპარატი, რომელიც კლავს. რამდენად მორალურია ფატალურ იარაღად გამოყენება დრონის, რომელის უსაფრთხო წერტილიდან იმართება? ვინ და როგორ იღებს გადაწყვეტილებას, ვინ უნდა მოკვდეს და ვინ - არა? რამდენად ემგვანება თანამედროვე ომი სიმულირებულ ვიდეო თამაშს?

“There Will Be No More Night" comprises video recordings captured by American and French troops in Afghanistan, Iraq and Syria. These recordings utilize thermal cameras on military helicopters to monitor suspicious activities involving warm bodies moving at night.

 

The eye is actively amassing evidence, raising complex moral questions. A camera designed for capturing images also serves as a tool of destruction. It prompts us to question the ethics of employing drones as lethal instruments that can be controlled from a secure vantage point. How closely do contemporary warfare practices resemble simulation video games?

11.12.2023   19:00

Screen Shot 2023-10-23 at 4.20.38 PM.jpg

ლანა ღოღობერიძის უახლესი დოკუმენტური ფილმი რეპრესირებულ დედასთან მისი განშორებისა და შეხვედრის პირადი და ამაღელვებელი ისტორიაა.

 

“ცხოვრება შეხვედრა თუ განშორებაა?” - სვამს კითხვას რეჟისორი, დედისა და ქალიშვილის ფოტოზე დაკვირვებით ხსნის ფილმს და მისი ოჯახის ურთულეს, პერიპეტიებით, უზარმაზარი შემოქმედებითი მიღწევებითა და პირადი ტრაგედიებით სავსე ისტორიას გვიყვება. სამი თაობის ქალი კინორეჟისორის ცხოვრება ფილმში მთელი მეოცე საუკუნის საქართველოს ისტორიად იქცევა.

 

სპეციალური სტუმარი: რეჟისორი ლანა ღოღობერიძე

Lana Ghoghoberidze's latest documentary tell a deeply personal and moving story about her separation from and eventual reunion with her long-lost mother.

 

"Is life about coming together or drifting apart?" asks the director she opens the film by gazing at a photo of a mother and a daughter. She proceeds to share the most challenging and compelling narrative of her family, a story marked by a rollercoaster of experiences, notable creative achievements, and personal tragedies. This film, exploring the lives of three generations of Georgian women filmmakers, encapsulates the entire 20th-century history of Georgia.

 

Special guest: Filmmaker Lana Gogoberidze

13.11.2023   19:00

Screen Shot 2023-10-28 at 5.29.18 PM.jpg

“ძველი ჭრილობები მოშუშებას ვერ ასწრებს. ისინი ახალი ჭრილობებით იფარება”- კადრს მიღმა ხმა, პალესტინელ გლეხს, ემად ბურნატს ეკუთვნის, რომელიც დასავლეთ სანაპიროზე მისი სოფლის მიწაზე მომდგარმა ისრაელელების ბარიერმა დოკუმენტალისტად აქცია. 2005 წელს ახალშობილი ვაჟის გადასაღებად ემადს კამერა აჩუქეს. საოჯახო ვიდეო მასალასთან ერთად, ეს კამერა ისრაელის ახალმოსახლეების მიერ დასავლეთ სანაპიროს ‘მცოცავი ოკუპაციის’ მოწმე ხდება.

სოფელ ბილინში, სასაზღვრო ხაზთან, პირადი განუყოფელია პოლიტიკურისგან. სამოყვარულო კამერები კი ერთმანეთის მიყოლებით იმტვრევა, ქვებისა და იარაღის ზუზუნში.

სპეციალური სტუმარი: დათო ლაღიძე, მკვლევარი

"Old wounds cannot heal. They cover themselves with new wounds." The voice behind these words belongs to Palestinian farmer Emad Burnat who became a documentary filmmaker due to the presence of Israeli barriers on the lands of his village in the West Bank. In 2005, Emad was given a camera to capture moments with his newborn son. Along with the family footage, the camera bears witness to the 'creeping occupation' of the West Bank by Israeli settlers.

 

In the village of Bilin, near the border, the personal is inseparable from the political. Amateur cameras are continually broken amidst the tumult of stones and gunfire.

Special guest: Dato Laghidze

04.12.2023   19:00 

Screen Shot 2023-10-28 at 6.31.02 PM.jpg

სოსო დუმბაძის “მზიანი ღამე” ნაპოვნი აუდიო-ვიდეო მასალით შექმნილი ესსე ფილმია, რომელიც დამოუკიდებელი საქართველოს პოლიტიკურ, სოციალურ და რელიგიურ ლანდშაფტს აანალიზებს და იკვლევს საქართველოს მართლმადიდებლური ეკლესიის ურთიერთობას დამოუკიდებელი საქართველოს მთავრობებთან. ფილმი აკვირდება, თუ როგორ ხდებოდა ძალაუფლების გადანაწილება საქართველოს უახლეს ისტორიაში - დამოუკიდებლობის გამოცხადებიდან ანტი-LGBTQ პროტესტებამდე.

სპეციალური სტუმარი: რეჟისორი სოსო დუმბაძე

"Sunny Night" is an essay film that explores found audio-visual material by the filmmaker offering an insightful analysis of the political, social, and religious landscape in independent Georgia. The documentary delves into the intricate relationship between the Georgian Orthodox Church and the successive governments of independent Georgia, all while observing the evolving power dynamics that have characterized recent Georgian history, from the declaration of independence to anti-LGBTQ protests.

 

Special guest: filmmaker Soso Dumbadze

18.12.2023   19:00 

Screen Shot 2023-10-23 at 4.20.56 PM.jpg

ორ ქალს, რომელიც სამყაროს სხვადსხვა წერტილში იმყოფება, დრო და ტერიტორია ჰყოფს. თუმცა პოლიტიკური ტურბულენტობის ჟამს მათ საერთო ცხოვრება აქვთ. საარქივო მასალებით აგებულ ფილმში ეს ორი ქალი ერთმანეთს წერილებით უკავშირდება და ასე ამარცხებს მანძილსა და პოლიტიკურ არეულობას.

Two women, living in different parts of the world, are separated by time and territory, yet they share a life amid political turbulence. In a film constructed from archival material, these two women establish a connection through letters, allowing them to bridge the gap of distance and navigate the challenges of political upheaval.

თემატური პროგრამის მხარდამჭერები

The Film Club and the curated program is supported by

HRHT ლოგო.png
HRH International.png

კინოკლუბისთვის დარბაზის დათმობისთვის მადლობას ვუხდით კინოთეატრ "ამირანს"

We thanks Amirani Cinema for providing premises for the screenings

bottom of page